Toimituskulut: kirje 4,90 €, paketti 7,40 €.

”On tuo paperikalenteri ennenkin riittänyt. Kauhean vaivalloista muuttaa tapaa toimia. Ja mistä sitä edes tietää mikä toimii. Eikös ne ole kalliitakin? Minä en mikään tietokonenörtti ole.”

Haluatko palvella asiakkaita hyvin?

Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin yrittää varata esim. hierojalle aikaa soittamalla. Tietäen, että hieroja ei työnsä aikana (ainakaan toivottavasti) vastaa puhelimeen. Olet valmiiksi katsonut ajan. Jos käy tuuri ja saat hierojan kiinni, niin aika ei välttämättä passaa. Siinä sitten tuhlataan molempien aikaa ja sovitellaan. Jos et saa hierojaa kiinni, jätät soittopyynnön. Huonolla tuurilla hän palaa asiaan juuri silloin kun itse olet menossa jossain.

Kun annat mahdollisuuden varata ajan puhelimessa ja nettiajanvarauksessa, annat asiakkaalle mahdollisuuden valita. Asiakas voi varata ajan sinulle juuri silloin kun hänelle sopii. Vaikka keskellä yötä.

Haluatko lisää asiakkaita?

Kynnys varata aika on pieni, kun kalenterista näkee onko itselle sopiva aika vapaana vai ei. Esim. jos kalenterissasi näkyy vapaa aika ylihuomiselle, sen voi sieltä napata. Jos tieto on soittamisen takana, jää helposti pirauttamatta.

Ja entäs kokonaan uudet asiakkaat? Esimerkiksi meikäläinen on rehellinen puhelinvihaaja. Varsinkin uusien ihmisten kanssa on inhottavaa puhua, kun ei näe kasvoja puhuessaan. Jätän sellaiset palvelut käyttämättä kokonaan, jos en voi varata aikaa netissä. Enkä suinkaan usko olevani ainoa…

Haluatko säästää omaa aikaasi ja vaivaasi?

Viimeinen asiakas lähti. Sitten alkaa ajanvaraussoittokierros. Siinähän meni loppuilta, kun ajat sovittiin ja kuulumiset vaihdettiin. Kivaahan se on turista tuttujen kanssa, mutta olisi hirveästi tekemistä. Noh. Joutaakin nukkumaan… frog-1339892_640

Entä, jos saisitkin soittokierrosajan kokonaan itsellesi? Joka päivä. Miitaimia. Lenkille? Lukemista? Aikaa ystävän tai perheen kanssa? Tai vaikka telkun eteen majoittumista?

Kokemusten perusteella tämä on mahdollista ja jopa todennäköistä. Nettiajanvarauksen käyttöönoton jälkeen valtaosa ajanvarauksista tapahtuu käynnin yhteydessä tai netissä. Käytännössä puhelimeen jää kiireiset saman päivän ajanvarausasiat ja niiden asiakkaiden asiat, jotka eivät käytä nettiä.

Ja hei. Asiakas nakeloi tiedot itse – et sinä…

sport-927759_640

Miksi nettiajanvarausjärjestelmä pitäisi ottaa käyttöön?   

Palvelet asiakasta mahdollistamalla erilaiset ajanvarausvaihtoehdot, olet tavoitettavissa 24/7, madallat kynnystä varata uutena asiakkaana aika, säästät merkittävästi omaa aikaa ja vaivaa… Ja hei. Nykyaika on nykyaikaa. Onhan se kiva olla ajan hermolla. 🙂

Mikä nettiajanvarauspalvelu kannattaa valita? 

Nettiajanvarauspalveluita ON paljon. On suomalaisia ja kansainvälisiä. Kuten kaikissa palveluissa, tässäkin on tärkeää miettiä mitä tarvitaan – löytyykö palvelusta vaaditut ominaisuudet, toimintavarmuus, helppokäyttöisyys ja hinta. Yhtä oikeaa ratkaisua ei ole. Se on ainakin varma.

Olen puliveivannut eri ajanvarausjärjestelmien kanssa vuodesta 2006 lähinnä yksinyrittävän näkökulmasta, joten tässä kokemusten pohjalta tavallinen kriteeristö (muitakin tarpeita toki on). Ilmainen tai mahdollisimman edullinen yhden tai muutaman ihmisen nettiajanvaraus. Voi tehdä myös monivarauksia esim. rentoutukseen kerralla 15 henkilöä. Käyttöönotto on helppo ja nopea. Ajanvaraus on asiakkaalle helppokäyttöinen ja käyttöliittymä nykyaikainen. Palvelut pystyy näyttämään hinnan kanssa tai ilman. Pitää pystyä jotenkin ryhmittelemään. Tarvitaan muokattuja vahvistusviestejä. Muistutuksia. Toimii mobiilisti. Ylläpito on helppo ja nopea oppia. Toimintavarma.

Näillä kriteereillä uskallan suositella kansainvälistä Setmorea.

  • Ilmainen, jos ei halua maksullisia ominaisuuksia – näitä ei useinkaan tarvitse, ei vaikka useampi henkilö/palvelu tulisi ajanvaraukseen. Yksinyrittävälle on oikeasti merkityksellista maksaako palvelusta 0 euroa vuodessa, vai esimerkiksi edullisimmasta päästä olevan 15 euroa/kk + alv 24%, joka on 180 euroa/vuodessa + alv 24%.
  • Käyttöönotto on helppo. Jos on nakeloinut erilaisia ohjelmia, tämä ei ole vaikea. Ohjelma opastaa hyvin. Englanniksi. Jos ei ole tottunut ottamaan palveluja käyttöön, voi pyytää osaavalta kaverilta apua. Jos sellaista ei ole, autan mielelläni. Jos tarvittavat tiedot on käytössä, ei käyttöönotto vie muutamaa tuntia enempää.
  • Asiakkaalle helppokäyttöinen ja käyttöliittymä on nykyaikainen. Käy katsomassa esim. mikkokataja.com.
  • Ylläpito on helppo ja nopea oppia (käyttöliittymä on englanniksi). On ihan normaali sähköpostikalenterin oloinen näkymä, josta muokkaillaan aikoja. Palveluiden lisääminen ja asetusten muokkaaminen ei ole vaikeaa. Toki harvemmin tehtynä joutuu miettimään, mistä asiat löytää. Näissäkin asioissa autan tarvittaessa. Vartin työ ei paljoa maksa…
  • Toimintavarmuus. Tähän mennessä en ole kuullut, että ajanvarausjärjestelmä olisi tökkinyt. On ollut koko ajan käytettävissä. Ainoa palaute on ollut muistutusviestin tulo väärään aikaan. Aikaisemmin testatuissa/käytössä olleissa palveluissa on ollut toimintahäiriöitä jonkun verran, joten tämä on tärkeä asia huomioida.

Haluatko tarjousta käyttöönottoon liittyen? Ota yhteyttä, niin jutellaan tarkemmin.

Tallenna